საერთაშორისო საჰაერო ტრანსპორტის ასოციაციის (IATA) 2023 წლის ნოემბრის მონაცემები აჩვენებს, რომ ტრაფიკის მოცულობამ 2019 წლის ნოემბრის დონის 99%-ს მიაღწია.
გლობალური ტრაფიკი გაიზარდა 26.4%-ით, ხოლო შიდა ტრაფიკი გაზრდილია 34.8%-ით. მთლიანი შიდა ტრაფიკი 2023 წლის ნოემბერში 6.7%-ით მეტი იყო 2019 წლის ნოემბერთან შედარებით.
”ეკონომიკური მდგომარეობა არ აფერხებს ხალხს ფრენისგან,” – თქვა უილი უოლშმა, IATA-ს გენერალურმა დირექტორმა.
ამავდროულად, საერთაშორისო საჰაერო მგზავრობის დონე 5,5%-ით დაბალია პანდემიამდელ დონეებზე, მაგრამ შიდა ბაზრებზე ეს რიცხვები უფრო მაღალია, ვიდრე 2019 წელს.
როდესაც საჰაერო მოგზაურობა უბრუნდება პანდემიამდელ დონეს, მდგრადი საავიაციო საწვავზე (SAF) გადასვლა აუცილებელია, ამბობს უოლში. მისი თქმით, მიუხედავად საავიაციო ინდუსტრიის საუკეთესო ძალისხმევისა, რომ მიაღწიოს ნახშირბადის წმინდა ნულოვანი გამონაბოლქვის 2050 წლისთვის, “SAF წარმოება ჯერ კიდევ არ არის საკმარისი”.
”ჩვენ ვიმედოვნებთ, რომ 2024 წელი იქნება დრო, როდესაც მთავრობები საბოლოოდ მიიღებენ ყოვლისმომცველ პოლიტიკის ზომებს მწვანე საწვავის წარმოების სწრაფი გაფართოების სტიმულირებისთვის,” – დაასკვნა მან.
avianews.ge