SUBWAY-ის ისტორია ჩვიდმეტი წლის მეწარმემ 1965 წელს ფრედ დელუკამ გადაწყვიტა აეხდინა საკუთარი ოცნება – გამხდარიყო მედიცინის დოქტორი.
განათლების საფასურის გადახდის წყაროს ძიებისას, ოჯახის მეგობარმა სენდვიჩების მაღაზიის გახსნა შესთავაზა.
დოქტორი პიტერ ბაკი, 1000 დოლარიანი სესხით, ფრედის პარტნიორი გახდა და ამ საქმიანმა ურთიერთობამ, რომელიც ნელ-ნელა განვითარდა, სწრაფი კვების დარგში არსებული ლანდშაფტი შეცვალა.
პირველი მაღაზია ბრიჯპორტში, კონექტიკუტში 1965 წლის აგვისტოში გაიხსნა. პარტნიორებმა 10 წელიწადში 32 რესტორნის გახსნა დაისახეს მიზნად. ფრედმა მალევე შეისწავლა ბიზნესის წარმოების საფუძვლები, ასევე, მაღალი ხარისხის პროდუქტისა და მომსახურების, საწარმოო ხარჯების დაზოგვისა და საუკეთესო ადგილმდებარეობის შერჩევის მნიშვნელობა.
ამგვარმა გაკვეთილებმა საფუძველი ჩაუყარეს SUBWAY-ს წარმატებული რესტორნების ქსელს მთელს მსოფლიოში. SUBWAY, ფრანჩაიზინგი 1974 წლისთვის, კონექტიკუტის შტატში, პარტნიორები ფლობდნენ და ამუშავებდნენ სენდვიჩების 16 მაღაზიას.
გააცნობიერეს რა, რომ ვერ შეძლებდნენ დასახული მიზნის (დაგეგმილ პერიოდში გაეხსნათ 32 მაღაზია) მიღწევას, მათ წამოიწყეს ფრანჩაიზინგი, რაც SUBWAY-ს ბრენდის სწრაფი განვითარების საწყისი გახდა.
წარმატებული მომავალი დღესდღეობით SUBWAY-ს ბრენდი წრაფი მომსახურების რესტორნებს შორის უდიდესი ქსელია, რომელიც მსოფლიოს მასშტაბით 42 000-ზე მეტ ობიექტს ითვლის.
საბვეი ცნობილია თავისი უგემრიელესი სენდვიჩებით და სალათებით. რესტორნებში ადგილზე ცხვება რამდენიმე სახეობის უგემრიელესი პური და ყველა პროდუქტი მომხმარებლის თვალწინ, მისი უშუალო მონაწილეობით იქმნება.
ფრედ დელუკა თავიდანვე ნათლად ხედავდა SUBWAY-ს ბრენდის მომავალს. განვაგრძობთ რა განვითარებას, ჩვენც მისი სულისკვეთებით ვხელმძღვანელობთ და კლიენტებს ახალი, გემრიელი, მათი გემოვნების შესაბამისად დამზადებული სენდვიჩებით დიდ სიამოვნებას ვანიჭებთ.